اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

  • ۰
  • ۰

ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد. جمعیت ترکیه حدود ۸۲ میلیون نفر (برآورد ۲۰۱۸) می‌باشد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند.

ترکیه در بین شش کشور آسیایی و دو کشور اروپایی قرار گرفته‌است. کشورهای هم‌مرز ترکیه عبارت‌اند از: در خاور با ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب خاور با عراق و سوریه ؛ در شمال باختر با یونان و بلغارستان.

گردشگری در ترکیه تا حد زیادی بر روی انواع سایت‌های تاریخی متمرکز شده‌است، و همچنان بر روی استراحت‌گاه‌های سواحل دریای اژه و دریای مدیترانه نیز متمرکز است. ترکیه یک مقصد محبوب برای فرهنگ، آبگرم و مراقبت‌های بهداشتی تبدیل شده‌است.

 

ترکیه در اوج خود در سال ۲۰۱۴، ۴۲ میلیون گردشگری خارجی جذب کرد، و رتبه ششمین کشور با بیشترین گردشگر خارجی را گرفت. هرچند که این تعداد در سال ۲۰۱۵ به ۳۶ میلیون کاهش یافت، و در سال ۲۰۱۶ به ۲۵ میلیون رسید. هرچند، در سال ۲۰۱۷ جذب دوباره شروع شد و تعداد گردشگرها به ۳۲ میلیون رسید.

استانبول یکی از نقاط مهم گردشگری نه تنها در ترکیه بلکه در جهان است. در این شهر هزاران هتل و صنایع گردشگری‌گرا برای پذیرایی از گردشگرها وجود دارد. در بین بزرگترین شهرها و شهرستان‌های ترکیه، استانبول دارای تعداد زیادی از جاذبه‌های عمده می‌باشد که بخاطر پایتخت امپراتوری روم شرقی و امپراتوری عثمانی بود. از جمله مسجد سلطان احمد، ایا صوفیه، کاخ توپ‌قاپی، مخزن باسیلیکا، کاخ دلمه‌باغچه، برج گالاتا، بازار بزرگ، چهارسوی مصر و هتل پراپلاس. استانبول همچنان به تازگی با میزبانی از فروشگاه‌ها به یکی از بزرگترین مناطق مراکز خرید در اروپا تبدیل شده‌است، از جمله متروسیتی، آک‌مرکز و جواهرمال، که بزرگترین مرکز خرید در اروپا و هفتمین مرکز خرید بزرگ در جهان است.

مقصدهای دیگر بر روی تعطیلات ساحلی و کشتی تفریحی آبی، به ویژه لذت ترکیه و بازدیدکنندگان اروپای غربی، همچنین بر صنعت گردشگری ترکیه متمرکز است. بیشتر استراحت‌گاه‌های ساحلی در مناطق جنوب‌غربی و جنوبی موقیعت دارند، که به نام ریوریای ترکیه می‌باشد، به خصوص در امتداد دریای مدیترانه‌ای آنتالیا. آنتالیا همچنان به عنوان مرکز گردگشگری ترکیه قبول شده‌است. شهرهای بودروم، فتحیه، مارماریس، کوش‌آداسی، چشمه، دیدیم و آلانیا از جمله شهرهای ریوریا ترکیه استند. ترکیه با داشتن ۴۳۶ ساحل پرچم‌گذاریشده آبی بر اساس اتاق‌های حمل و نقل دوم انتخاب شده‌است.


  • ۹۷/۱۲/۰۲
  • Residency Passport

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی