اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

  • ۰
  • ۰

بلغارستان

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. پایتخت این کشور شهر صوفیه است. جمعیت این کشور بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰ در سال ۲۰۱۱ میلادی بوده است. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف  است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری ‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و چهاردهمین کشور بزرگ در اروپا است.

بلغارستان از شمال با جمهوری رومانی، در غرب با صربستان و مقدونیه، در جنوب با کشور یونان و ترکیه هم‌مرز است. در شرق این کشور دریای سیاه قرار دارد.

۷۶ درصد جمعیت بلغارستان پیرو آیین مسیحیت نوع ارتدوکس هستند و ۱۰٪ جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند و ۱۱٫۸ درصد نیز بی‌دین هستند.

عناصر اصلی فرهنگ سنتی بلغارستان از میراث تراکیه‌ای، اسلاوی و بلغار تشکیل شده‌اند و نفوذ فرهنگی یونانی، رومی، عثمانی، ایرانی و سلتی نیز در فرهنگ این کشور دیده می‌شود.

یکی از شهرهای بندری و زیبای این کشور، وارنا نام دارد که منطقهٔ ساحلی گلدن سندز را در کنار خود دارد. کلیسای بویانا و هاگیا صوفیا از بناهای تاریخی معروف بلغارستان هستند. 


  • ۹۸/۰۱/۱۸
  • Residency Passport

نظرات (۲)

مرسی جالب بود
  • نیاز صالحی
  • ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی