اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

  • ۰
  • ۰

براساس گزارش تحقیق ثروت 2018، بیش از 34 درصد از افراد سرمایه دار با سرمایه بیش از 30،000،000 دلار، شهروندی دوم را به دست آورده اند، در حالیکه 29 درصد در حال طی کردن این پروسه ویا بررسی اخذ تابعیت دوگانه هستند. به گزارش یورواستات، در سال 2016، تقریبا 25 درصد از همه شرکت کنندگان برنامه شهروندی قبرس، روسها بودند. بیش از 700 شهروند روسی، از جمله شخصیت های Forbes، گذرنامه مالتا را در 3 سال گذشته دریافت کرده اند. در ذیل دلایل محبوبیت کسب شهروندی دوم و برنامه های مختلف سرمایه گذاری را توضیح خواهیم داد.

 

مزایای اخذ شهروندی دوم چیست؟

انگیزه برای دریافت شهروندی دوم اغلب ناشی از تمایل به سفر بدون ویزا به کشورهای شنگن، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا و دیگر کشورها است. دلائل این انگیزه می تواند در پشت یک فرصت برای کاهش بار مالیاتی، ایجاد یک پناهگاه امن در خارج از کشور و محافظت از سرمایه، از جمله مبادله ارز باشد.

تغییر شهروندی و در نتیجه تغییر محل مالیات بر اقامت، مربوط به کشورهای عضو استاندارد مشترک گزارش دهی  (CRS) است . علاوه بر این، سرمایه گذاران بیت کوین در سراسر جهان تلاش می کنند که آزادانه رمز گذاری ارز خود را مدیریت کنند، زیرا همه کشورها قوانین خاصی برای تنظیم مالیات و رمزنگاری پول ندارند. به عنوان مثال در روسیه، اگر شخصی از یک حساب کاربری خارجی برای انجام معاملات غیرقانونی استفاده کند، حتی ممکن است تا 100٪ جریمه شود. اطلاعات مربوط به قوانین مالیات بر مبنای کریستوآهنگی و اطلاعات در مورد نحوه خرید شهروندی بیت کوین در مورد ما را بیابید.

 

برنامه های مربوط به شهروندی از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذار می تواند یکی از گزینه های زیر را انتخاب کند: کسب شهروندی اتحادیه اروپا یا پاسپورت کشورهای حوزه کارائیب.

در خاک اتحادیه اروپا، پاسپورت دوم توسط کشور های قبرس، مالتا، بلغارستان و اتریش ارائه می شود. مونته نگرو برنامه رسمی شهروندی اقتصادی کشور را برای مدت آغاز کرده است. در سال 2017، دولت مولدووا قانون سرمایه گذاری را تصویب کرد، اما این برنامه هنوز غیر فعال است. تلاش برای راه اندازی این برنامه در گرجستان نیز موفق نشد.

پنج کشور حوزه کارائیب که به طور رسمی برنامه خرید شهروندی از طریق سرمایه گذاری در آنجا در حال اجرا است: سنت کیتس و نویس، دومینیکا، آنتیگوا و باربودا، گرانادا و سنت لوسیا. شما همچنین می توانید پاسپورت کشور وانواتو، واقع در اقیانوس آرام را دریافت کنید.

پاسپورت اتحادیه اروپا در مقابل تابعیت کارائیب: تفاوت چیست؟

گذرنامه اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا سرمایه گذاران در تمام کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا (در حال حاضر نیز در قلمرو انگلستان) اقامت داشته باشند. علاوه بر این، شما می توانید بدون ویزا به 150 کشور از جمله کانادا، کره جنوبی و استرالیا سفر کنید. ساکنان مالتا و اتریش می توانند بدون اخذ ویزا به ایالات متحده وارد شوند.

پاسپورت کارائیب دسترسی بدون ویزا به کشورهای حوزه شنگن، اتحادیه اروپا (90 روز در هر دوره 180 روزه) و انگلستان را (180روز در هر سال) ممکن می سازد. با پاسپورت اخذ شده از کشورهای کارائیب توسط برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری، شما اجازه اقامت دائم در اروپا را نخواهید داشت اما اجازه سفر در سراسر اروپا و حوزه شنگن در مدت معینی را خواهید داشت. شهروندان گرانادا میتوانند به مدت 30 روز در هر دوره 180 روزه در چین اقامت داشته باشند. بعلاوه شهروندان گرانادا می توانند برای اخذ ویزای E-2 آمریکا درخواست دهند در حالی که این امکان برای بسیاری از کشور ها از قبیل روسیه، چین، آفریقای جنوبی و برزیل وجود ندارد. این نوع ویزا برای مدت 5 سال اعتبار دارد و به دفعات نامحدود می تواند تمدید شود. دارندگان پاسپورت کارائیب می توانند ویزای طولانی مدت آمریکا و کانادا را دریافت کنند.

 

 

مقایسه قیمت پاسپورت کشورهای کارائیب برای متقاضی اصلی و خانواده 4 نفره

کدام برنامه مقرون به صرفه تر است

 

برای سرمایه گذاری فردی پاسپورت دومینیکا (110،000 دلار) توجیه پذیر است. برای خانواده  نفره 4، بهتر است یکی از برنامه های شهروندی آنتیگوا و باربودا یا سنت کیتس و نوویس (به ترتیب 145000 دلار و 212000 دلار) را انتخاب کرد. این نوع سرمایه گذاری غیر قابل بازگشت است. گران ترین پاسپورت متعلق به قبرس است که باید بیش از 2،000،000 یورو در املاک و مستغلات (می تواند پس از یک دوره 3 ساله فروخته شود) سرمایه گذاری کرد. اما سرمایه گذار همچنان باید در مالکیت یک ملک به ارزش 500000 یورو باشد.

سریع ترین برنامه اخذ شهروندی وناتو است - یک ماه طول می کشد. طولانی ترین برنامه که از 12 تا 14 ماه طول می کشد دریافت شهروندی مالتا است.

 

شهروندی کارائیب: کمک بلاعوض یا خرید ملک؟

با توجه به آمار 2017، برای مثال، در گرانادا تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران (89 از 125) گزینه ی کمک بلاعوض را به سرمایه گذاری در املاک ترجیح می دهند. دلیلش چیست؟ شایان ذکر است که قیمت ملک در کشورهای عضو برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری در کارائیب اغلب بیش از حد است. در موارد نادر، درآمد سالانه 1-4٪ از اجاره آنها باید انتظار داشت. ملک را می توان پس از یک دوره 5 ساله فروخت، که می تواند چالش برانگیز باشد.

بدین جهت، سرمایه گذاران کمک مالی بین 120،000 تا 170،000 دلار را به سرمایه گذاری بین 200،000 تا 400،000 دلار ترجیح می دهند. هزینه ها در این ارقام گنجانده نشده است. بنابراین، هزینه پاسپورت آنتیگوا و باربودا برای یک خانواده 4 نفره، زمانی که گزینه کمک مالی انتخاب می شود، همراه با هزینه های اضافی، حدود 145،000 دلار می شود. در حالی که هزینه سرمایه گذاری در املاک بیش از 470،000 دلار است. با نرخ سودآوری برابر با 20٪، می توانید سرمایه ملک را (400،000 دلار) در 5 سال به دست آورید. با این وجود، خطر کاهش قیمت در نظر گرفته نشده است.

 

 

چه زمانی یک سرمایه گذار موفق به کسب گذرنامه نمی شود؟

افرادی که سابقه کیفری دارند، از شهرت شخصی و تجاری خوبی برخوردار نیستند. الزامات برنامه در قبرس و کارائیب کمتر سخت است. اما بررسی ها در هر کشوری و در هر موردی ضروری است.

بزرگترین مزیت برنامه های گذرنامه این است که سرمایه گذار پس از تصویب پرونده توسط دولت، پرداخت هزینه را انجام می دهد. این پول فقط به حساب های دولت منتقل می شود.

 

 

 

  • ۹۷/۱۱/۲۴
  • Residency Passport

نظرات (۱)

جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی