اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

اقامت اروپا و پاسپورت دوم

اخذ اقامت اروپا و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری

  • ۰
  • ۰

تغییرات اساسی در برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک حداقل میزان سرمایه گذاری اکنون 1.2 میلیون دلار کانادا و میزاین سرمایه اولیه نیز افزایش یافت.

روزنامه رسمی دولت کبک در روز چهارشنبه 28 ماه مارس سال 2018 جزییات آخرین تغییرات و اصلاحات بر برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک (QIIP) را اعلام کرد. به گفته یک کارشناس برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک، این تغییرات " بی تردید عاملی بازدارنده " برای متقاضیان احتمالی که به صورت روز افزون جذب برنامه EB-5 ایالات متحده می شوند، خواهد بود. این تغییرات و اصلاحات در ماه اوت که اداره مهاجرت کبک درخواست های جدید را دریافت می کند، اعمال خواهند شد. تغییرات مهم این برنامه به قرار زیر می باشند:

1-    حداقل میزان سرمایه گذاری از 800,000 دلار کانادا به 1,200,000 دلار کانادا افزایش خواهد یافت.

2-    سرمایه اولیه متقاضی از حداقل 1,600,000 دلار کانادا به حداقل 2,000,000 دلار کانادا افزایش خواهد یافت.

3-    واسطه های مالی (که تسهیلات وامی برای متقاضیان اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری فراهم می آورند) از این پس حتما باید در استان کبک تمرکز داشته باشند.

این تغییرات تا 45 روز پس از اعلام رسمی آنها یعنی در ماه مه به اجرا در خواهند آمد.

به گفته سم بیات رییس سم گروپ که سابقه طولانی در ارائه خدمات در بازار اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری کبک دارد " این تغییرات تاثیر زیادی بر میزان تقاضا، به خصوص برای گزینه فایننس جایگزین  سرمایه گذاری 800,000 دلار کانادا که پرطرفدارترین گزینه در میان متقاضیان است، خواهد داشت، این گزینه تا کنون برابر 220,000 دلار کانادا برای هر متقاضی هزینه داشته است"

" با تخمین من، راه حلی مشابه با گزینه فایننس در برنامه اصلاح شده، هزینه ای برابر با 350,000 دلار کانادا خواهد داشت، و متعاقبا تنها برتری برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری کبک نسبت به برنامه EB-5 ایالات متحده، از میان خواهد رفت" او ادامه داد که با توجه به اینکه تنها با اضافه کردن اندکی سرمایه به 350,000 دلار کانادا، متقاضی واجد شرایط سرمایه گذاری 500,000 دلار آمریکا در برنامه EB-5 ایالات متحده می شود که بر اساس آن سرمایه بعد از مدتی به سرمایه گذار برگردانده می شود برخی مواقع حتی با سود احتمال اینکه سرمایه گذاران گزینه EB-5 را انتخاب کنند بسیار بالاتر از گزینه فایننس جدید کبک است که در آن 350,000 دلار کانادا به طور غیر قابل بازگشت هزینه می گردد.

سهمیه 1900 تایی برای متقاضیان اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری کبک نیز احتمالا کاهش خواهد یافت

بیات همچنین اظهار داشت که"افزایش حداقل سرمایه گذاری برنامه سرمایه گذاری کبک مطئمنا عاملی بازدارنده در جذب متقاضی بوده و منجر به ایجاد تقاضای بیشتر برای برنامه EB-5 ایالات متحده می گردد" او همچنین تاکید کرد که با اینکه بالا بردن حداقل میزان سرمایه اولیه از 1,600,000 دلار کانادا به 2,000,000 دلار کانادا افزایش چندانی نداشته است، ولی این مسئله باید با توجه به اینکه برنامه EB-5 ایالات متحده چنین نیازمندی  ای ندارد، مد نظر قرار گرفته شود.

بیات همچنین بیان کرد که به عقیده او این آخرین باری است که کانادا قادر خواهد بود برنامه جذب سرمایه منفعل را در برنامه های مهاجرتی خود به اجرا در آورد، و اینکه نسخه های آینده برنام های مهاجرتی کانادا به احتمال زیاد به صورتی طراحی خواهند شد که نقش فعالتری برای متقاضی سرمایه گذار تعریف کند، یا اینکه حداقل اصل "ریسک بر سرمایه" را همانند برنامه جذب سرمایه ایالات متحده پیاده نماید.

"با توجه به نرخ سود تقریبا 0، سوالی که پیش می آید این است که، برنامه جذب سرمایه چه سودی برای ما خواهد داشت؟ ما برای 5 سال پول قرض میگیریم، ولی مجبور هستیم در پایان آن را به سرمایه گذاران باز پس دهیم، بدون اینکه سود خاصی از این امر دریافت کنیم" بیات اضافه کرد که از منابع قابل اعتماد شنید ه است که تعداد سهمیه در نظر گرفته شده برای قبول تقاضا تحت برنامه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک از 1900 سهمیه به 1500 سهمیه کاهش پیدا خواهد کرد.  


  • ۹۷/۱۱/۲۹
  • Residency Passport

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی